VOZILI SMO

JEEP GRAND CHEROKEE

 Diskretna osvježenja za poglavicu

Nova oprema Overland najbolje odgovara vožnji po bespuću

Samo dvije godine od predstavljanja četvrte generacije Jeepa Grand Cherokee

, već je stigao redizajn. Kriza identiteta? Nipošto. Iako je prošlo više od 20 godina od predstavljanja prve generacije, Veliki poglavica je jednako prepoznatljiv i originalan. Loši tržišni rezultati? Upravo suprotno. Prošle godine američki specijalist za terence lani je prodao preko 700.000 primjeraka, dvostruko više od Land Rovera. Jednostavno, Chrysler je pod kormilom Fiata krenuo u temeljitu obnovu svih modela, a taj val zahvatio je i Jeep.


No, nema dizajnerske revolucije. Maska s tradicionalnih sedam uzdužnih otvora ponešto je smanjena i obogaćena dodatnom porcijom kroma, a bi-ksenonska svjetla su izduženija. Straga novosti čine led svjetla, naglašeniji krovni spojler, novi odbojnici te veće staklo na petim vratima, stavljeno kako bi se osigurala bolja preglednost. Unutrašnjost donosi značajnije promjene. Središnjom armaturom dominira zaslon multimedijskog sustava Harman/Kardon, osjetljiv na dodir i dijagonale 21,3 cm. A pred očima vozača se umjesto klasičnih analognih instrumenata nalazi TFT zaslon (17,8 cm) s bezbroj informacija.

U početnoj konfiguraciji na njemu je prikazan brzinomjer, no prikazuje i desetke drugih informacija, uključujući i podatke o radu ovjesa ili prijenosu snage na pojedine kotače. Klasična ručica mjenjača s krivudavim hodom u američkom stilu, ustupila je mjesto malenoj poluzi koja kao da je posuđena iz kokpita aviona. No, to je samo početak priče o novom mjenjaču s osam stupnjeva prijenosa i polugama za ručnu izmjenu na upravljaču, serijski ugrađenom u sve modele. Odlični ZF-ov mjenjač kojeg koriste mnogi, od Rolls-Roycea do Jaguara, oduševljava brzinom i preciznošću, a istodobno prema doprinosi smanjenju potrošnje.

Turbodizelski 3.0 V6 dobio je dodatnih 9 KS (ukupno 250), te dodatnih 20 Nm (570), ali u prosjeku troši 0,8 litara manje, odnosno deklariranih 7,5. Ipak, takvu je nisku potrošnju, posebno uz malo off-roada, bilo nemoguće postići. Ipak, Veliki poglavica najviše impresionira baš izvan asfalta. Posebno s paketom Overland, koji uz pogon na sva četiri kotača, serijski donosi reduktor i blokadu stražnjeg diferencijala.

Tu su i dodatni aduti - okretnim prekidačem bira se između pet predviđenih programa rada integralnog pogona, za pet vrsta podloga, a osim el. prilagodljivim ovjesom, visina podnice može se podešavati i ručno, a uzdignuti se može čak 28 cm od tla. 
Motor uvjerljivo vuče, a zahvaljujući novom mjenjaču uvijek je u idealnom režimu okretaja. Unatoč dodatnoj snazi i boljem mjenjaču Grand Cherokee jednako ubrzava (8,2 s do 100 km/h), a ni krajnja brzina od 202 km/h nije se promijenila u odnosu na prethodno izdanje. Zauzvrat, vožnja je postala opuštenija i udobnija, makar su uz masu preko 2,3 tone, naginjanja u zavojima neizbježna.


Redizajnirani Grand Cherokee je već stigao u salone početkom rujna, a uz bolju opremu cijenu mu dižu i nove trošarine. Za izvedbu s dizelašem 3.0 CRD i opremom Overland trebat će tako izdvojiti oko 562.500 kn.

3.0 CRD Overland

TEHNIČKI PODACI


Motor turbodizelski


Obujam 2987 ccm


Snaga 250 KS pri 4000/min


Moment 570 Nm pri 2000/min


Mjenjač automatski, 8 stupnjeva


Dimenzije 483x194x179 cm


Osovinski razmak 291,5 cm


Prtljažnik 457/782/1554 l


Masa 2403 kg


Brzina 202 km/h


0-100 km/h 8,2 sekundi


Potrošnja 7,5 l/100 km


Ispuh C02 198 g/km


Cijena 562.500 kn


Ostali motori


Benzinski 3.6 V6 (210 KS), 5.7 V8 (352 KS),

6.4 V8 HEMI (468 KS)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 23:42